Katakanlah (wahai Muhammad): "Wahai hamba-hambaKu yang telah melampaui batas terhadap diri mereka sendiri (dengan perbuatan-perbuatan maksiat), janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah, kerana sesungguhnya Allah mengampunkan segala dosa; sesungguhnya Dia lah jua Yang Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.-(Az-Zumar;53)

Jumaat, 16 November 2012

Bicara Bumi Cinta


Tatkala angin menyapa lembut pipi ini,
Tatkala seluruh alam memuji kebesaran Ilahi,
Ada sesuatu yang ku rasakan jauh di sudut hati.
Ingatanku terpateri pada mereka yang tiada di sisi.

Ya.
Mereka yang kini sedang berjuang demi agama Islam yang suci.
Darah insan tidak berdosa membasahi bumi.
Tangisan anak kecil meruntunkan hati.
Bedilan demi bedilan menghujani bumi Ilahi.

Ya Allah.
Mereka kini sedang berjuang demi agama-Mu.
Pinjamkanlah mereka kekuatan-Mu.
Tiada penolong lain selain-Mu.
Aku kasihkan mereka kerana-Mu.

Ya Allah.
Aku tahu ini ujian-Mu buat mereka.
Aku tahu Engkau mahu mengangkat darjat mereka.
Aku tahu Islam akan menang akhirnya.
Aku tahu waktu itu akan tiba.

Wahai saudaraku,
Bertabahlah dirimu.
Dunia kini bersamamu.
Doa kami mengiringimu.
Maafkan aku kerana tidak mampu berjuang bersamamu.
Mungkin Allah belum lagi memilihku.
Mungkin sahaja diriku tidak sekuat dirimu.
Namun,
Apapun yang berlaku,
Aku tetap mencintaimu.
Doaku sentiasa bersamamu.

Wahai saudaraku,
Bersyukurlah.
Kerana kalian mampu syahid jalan-NYA.
Hanya ada dua pilihan.
Menang atau syahid.
Kedua-duanya di jalan-NYA.
Dan kalian tetap akan mati dalam Islam.
Dalam perjuangan.
Semoga JANNAH milikmu.
Semoga dirimu diredhai-NYA.

#PrayForPalestine #PrayForGaza #PrayForSyria #PrayForMuslim #PrayForIslam

1 ulasan: