Katakanlah (wahai Muhammad): "Wahai hamba-hambaKu yang telah melampaui batas terhadap diri mereka sendiri (dengan perbuatan-perbuatan maksiat), janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah, kerana sesungguhnya Allah mengampunkan segala dosa; sesungguhnya Dia lah jua Yang Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.-(Az-Zumar;53)

Jumaat, 16 November 2012

Kalah Sebelum Berjuang?


Ya Allah.
Entah apa yang aku rasakan. 
Mengalah sebelum diisytiharkan kalah.
Kalah sebelum berjuang.
Allahurabbi.
Ampuni diri ini.
Sungguh.
Memang benar kalam-Mu.
Manusia ini memang lemah.
Tiada daya dan upaya lain selain-Mu.
Aku tahu mengapa Engkau tidak memilih aku untuk berjuang bersama saudaraku di Gaza, Palestin, Syria.
Kerana aku tidak sekuat mereka!
Kerana aku hamba-Mu yang lemah!
Kerana aku terlebih dahulu mengalah sebelum kalah!
Ya Allah!
Ampunilah hamba-Mu yang lemah dan khilaf ini.
Tiupkanlah kekuatan-Mu ke dalam diriku, jiwaku dan hatiku.
Izinkanlah aku untuk berjihad Ya Allah.
Berjihad menentang hawa nafsuku sendiri!
Aku mohon.
Berikanlah aku kekuatan.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan