Katakanlah (wahai Muhammad): "Wahai hamba-hambaKu yang telah melampaui batas terhadap diri mereka sendiri (dengan perbuatan-perbuatan maksiat), janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah, kerana sesungguhnya Allah mengampunkan segala dosa; sesungguhnya Dia lah jua Yang Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.-(Az-Zumar;53)

Selasa, 15 Januari 2013

Dengarlah Bakal Jenazah ini Berbicara:')

Senyum:')
Kawan saya selalu cakap.
"Ain. Kalau bulu mata kanan kita jatuh, bermakna ada orang rindu kita. Bulu mata Ain selalu jatuh. Mesti ada yang rindu."

*Tersenyum dalam tangisan*

"Kalau daun di pohon syurga yang jatuh tuh nama Ain, Ain akan mati kan?:') "

Ya. Aku akan mati. Akan mati tak lama lagi. Semua orang marahkan aku. Mengapa selalu menyebut soal mati? Ain sakit ke?
Hanya mampu tersenyum:')

Sahabat fillah.
Maafkanlah diri ini. Terlalu banyak salahku pada kalian. Seandainya aku ditakdirkan pergi, maafkanlah aku. Relakan pemergianku. Doakanlah aku. Hanya doa kalian yang mampu meringankan azabku:')
Moga Allah mendengar doa kalian untuk si pendosa tanpa noktah ini.
Moga Allah juga mengampuni daku.
Seandainya aku punya hutang dengan kalian, beritahu aku. Jika aku tidak sempat bertemu kalian, beritahu keluargaku:')
Jangan diam. Aku mahu kembali kepada-NYA dalam keadaan aman.
Aku malu berjumpa dengan-NYA sebenarnya. Kerana diriku terlalu banyak terpalit dosa dan noda. Tapi, aku mahu berjumpa dengan-NYA. Mahu sekali:') Aku juga mahu bersama Rasulku:') Aku tahu aku tidak layak ke syurga. Tidak layak berjumpa Rasulku apatahlagi DIA.
Moga Allah memberi aku peluang:')
Maafkan aku ya sahabat fillah?:')
Doakanlah aku di sana.
Bagi kalian yang akan terus bernafas dalam jiwa hamba, kuatkanlah hati. Cintailah DIA:')

Yang akan pergi,
-Hurun Ain-

Kenang daku dalam doa kalian:')

Tiada ulasan:

Catat Ulasan