Katakanlah (wahai Muhammad): "Wahai hamba-hambaKu yang telah melampaui batas terhadap diri mereka sendiri (dengan perbuatan-perbuatan maksiat), janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah, kerana sesungguhnya Allah mengampunkan segala dosa; sesungguhnya Dia lah jua Yang Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.-(Az-Zumar;53)

Khamis, 17 Januari 2013

Hati Dirobek.




Sakit hati? Disakiti?
Pedih bukan?
Sakit bukan?
Sabarlah wahai hati-hati yang dipilih oleh-NYA :')
Kalian insan terpilih. Terpilih untuk diuji.
Hmmm. Orang tak pernah nak jaga hati kita?
Sabar lagi:')
Allah ada. Allah ada. Allah ada.
Allah akan jaga hati kita. 
Biarkan mereka berbicara. Biarkan. Biarkan mereka memalukan kita di khalayak semua.
Jangan melawan. Jangan simpan dendam. Sebaliknya, doakanlah yang baik-baik.
Terus menghormati mereka sebagai insan. Ya. Kita bukan malaikat. Bukan juga Nabi. Kita manusia biasa. Jadi, jangan biarkan syaitan menguasai kita. Istighfar. Istighfar. Zikir. Selawat. Bukan sebab kita terlalu baik. Tapi, inilah akhlak Rasulullah S.AW. 
Berkata baik. Atau diam. Memang puas hati bila kita mampu membalas dan membidas kata-kata mereka. Tapi, cuba fikit balik. Bukankah kita akan sama seperti mereka? Nilai kita dengan mereka akan sama.
Sudahlah. Kalau hati dirobek, berdoalah.
Alirkanlah rasa sakit itu di sejadah cinta-NYA.
Allah Maha Mendengar. Moga kita kuat:')
Moga Allah lembutkan hati mereka.
Insya-Allah. Amiin.

1 ulasan:

  1. tabahkan hati..sabar lah duhai hati yang penuh kelembutan...Allah itu ada...dan jika Dia salu ada dalam hati...kekuatan akan terus dirasa...

    mereka yang menyakiti...usah peduli...biarkan mereka...bear, jgn berdendam...sebaliknya doakan lah mereka kebaikan...berubah dlm kehidupan...

    kita mungkin tak sedar...makin meningkat umur...makin pendek umur yg kita ada...moga kite semua dlm rahmatnya...astaghfirullahalazim :')

    BalasPadam