Katakanlah (wahai Muhammad): "Wahai hamba-hambaKu yang telah melampaui batas terhadap diri mereka sendiri (dengan perbuatan-perbuatan maksiat), janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah, kerana sesungguhnya Allah mengampunkan segala dosa; sesungguhnya Dia lah jua Yang Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.-(Az-Zumar;53)

Rabu, 26 Disember 2012

Bimbing Aku Menuju Cinta-NYA.

Aku ingin menjadi yang teristimewa bagimu.
Duhai yang kelak menghuni sisi terbaik di hatiku.
Aku ingin menjadi makmum yang selalu menurut gerak tauhidmu.
Duhai yang kelak mengalir deras arus nadi-nadiku.
Aku akan selalu menundukkan pandangan dan menjaga kehormatanku.
Untuk lebih dekat kepada Allah.
Duhai yang kelak menjalin simpul kasih di bilik-bilik jantungku.
Aku ingin menjadi selimut tidurmu.
Yang membangunkanmu sepertiga malam untuk bermunajat kepada-NYA.
Duhai yang kelak menyatukan rusukku di tubuh indahmu.
Aku ingin menjadi ratu di singgahsana hatimu yang tiada orang lain.
Kecuali Allah dan Rasul-NYA yang engkau lebih cintai.
Duhai yang kelak mengisi rongga celah di jemari tanganku.
Dan aku ingin menjadi taman mawarmu.
Di mana kita saling mengingatkan dalam akhlak, iman, ihsan.
Sesuai tuntutan Al-Quran dan Al-Hadis.
Duhai yang kelak mengisi hembusan nafas dadaku.
Bantu aku untuk kuatkan iman.
Bimbing aku untuk sucikan fikiran.
Atur aku untuk jernihkan hati.

Ya Rabb.
Yang Maha Penentu Segala Sesuatu.
Hulurkanlah padaku sebuah rengkuh.
Yang melindungi hati.
Menyejukkan jiwa.
Mengharumkan setiap inci raga.
Berikanlah aku jodoh yang selalu mengingatkanku dalam beribadah kepada-Mu.
Amiin Ya Rabbal Alamin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan