Katakanlah (wahai Muhammad): "Wahai hamba-hambaKu yang telah melampaui batas terhadap diri mereka sendiri (dengan perbuatan-perbuatan maksiat), janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah, kerana sesungguhnya Allah mengampunkan segala dosa; sesungguhnya Dia lah jua Yang Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.-(Az-Zumar;53)

Jumaat, 7 Disember 2012

Gaza, Kau Dihatiku

Bismillahirrahmanirrahim
Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim. Aku tahu aku adalah hamba-Mu yang hina lagi daif. Diriku terpalit penuh dengan dosa yang noda yang tidak tertanggung tingginya langit. Aku tahu terlalu banyak dosa dan khilaf yang telah aku lakukan hingga syaitan bersorak riang melihat diriku jauh dari-Mu. Namun, kini aku sedar akan suatu perkara Ya Allah. Tiada kuasa agung selain-Mu. Tiada cinta lain yang lebih utuh dan kekal selain cinta-Mu Ya Rabb. Ya Allah, pilu hati ini tatkala melihat saudaraku yang masih kecil syahid di jalan-Mu. Aku tahu. Itu kehendak-Mu. Mana mungkin aku, dia dan mereka mampu melawan takdir-Mu. Kerana sesungguhnya kamilah hamba-Mu, yang Engkau ciptakan untuk menjadi khalifah dan beribadah kepada-Mu. 
Ya Allah, Ya Qawiy. Sungguh tiada kekuatan lain selain kekuatan-Mu. Aku tahu, ujian yang Engkau timpakan di bumi Palestin adalah ujian buat diri mereka, diriku dan diri hamba2-Mu demi menguji sejauh mana tauhid kami terhadap-Mu. Ya Allah, aku tahu Islam akan menang akhirnya. Aku yakin, kemenangan semakin menghampiri. Ssesungguhnya ujian yang hebat adalah untuk orang yang hebat. Subhanallah. Maha Suci-Mu Ya Allah yang memiliki arasy yang agung. Yang Mentadbir seluruh semesta alam. 
Ku percaya pada kalimah ''kunfayakun''! Ku percaya suatu hari umat Islam akan bersorak gembira kerana agama-Mu akan menang! Aku tahu dan mereka tahu kami diberi amanah untuk menjaga agama suci-Mu Ya Allah. Aku tahu rejim zionis sebenarnya gentar pada agama-Mu! Kerana sesungguhnya di bumi Gaza terlalu ramai mujahid dan mujahidah kecil yang percaya dan tauhid pada-Mu! Terlalu ramai mujahid dan mujahidah kecil yang menghafaz kitab suci-Mu Al Quran! Allahurabbi! Ternyata diriku kerdil berbanding mujahid dan mujahidah kecil yang sanggup merelakan diri syahid di jalan-Mu. Bedilan demi bedilan menghujani bumi Gaza. Darah bersemburan bagai air hujan yang melimpah merata. Cebisan-cebisan diri hancur dek letupan yang ngeri. Jeritan demi jeritan yang menghiasi bumi barakah ini. Allahuakbar! Demi agama-Mu yang suci, mereka tidak pernah menyerah kalah malah sanggup ''menyerah diri'' dan syahid demi-Mu Ya Rabbi!
Sungguh kuat tauhid mereka terhadap-Mu. Sungguh utuh pegangan mereka pada janji-Mu! 
Kerana merekalah penghuni-penghuni syurgamu! Yang rela berjuang di jalan-Mu walau mereka tahu tiap masa tiap ketika maut bakal menjemput.Sungguh hebat penangan cinta-Mu Ya Allah hingga aku sendiri menyerah kalah. Engkaulah Tuhan Yang Berhak Disembah. 
Ya Allah, Ya Wali, Ya Muta'ali. Dengarlah doaku Ya Allah.
Engkau kuatkanlah saudaraku di sana. 
Izinkanlah aku untuk berjuang bersama-sama mereka. 
Aku tahu aku tidak setanding mereka.
Aku tidak secekal mereka.
Kerana itulah Engkau tidak memilihku untuk bersama-sama mereka.
Hanya doa yang mampu aku titipkan untuk mereka Ya Allah.
Tiada yang lain yang mampu aku lakukan.
Pandanglah airmataku ini Ya Allah.
Pandanglah hatiku ini.
Tiada yang lain yang ku pinta.
Hanya satu yang ku damba.
Peganglah kami pada-Mu.
Jadikanlah kami sebenar-benar hamba-Mu.
Bantulah kami untuk terus berjihad di jalan-Mu.
Bukan Jannah-Mu yang kami damba.
Hanya redha-Mu yang kami pinta.
ALLAHUAKBAR! ALLAHUAKBAR! ALLAHUAKBAR!

Wahai saudaraku di Bumi Malaysia,
Gaza kini bermandi darah.
Apa kau masih mahu terus hanyut tiada arah?
Atau kau mahu berhijrah dan berubah?
Sama-sama menyerah pada Illah?
Jika kau sudah sedar akan hakikat uhuwahfillah,
Ayuh.
Peganglah tanganku.
Sama-sama menggapai mardhotillah.
Aku bukanlah pendakwah.
Tapi aku adalah umat Rasullah.
Yang menyeru dan pantang meyerah kalah!
Kerana akulah mujahidah yang akan terus berpegang pada ALLAH!
Ayuh!
Kibarkan panji ISLAM!
LAUNGKAN KALIMAH SYAHADAH!
ASH HADU ANLA ILAHAILLALLAH!
WA ASH HADU ANNA MUHAMMAD RASULULLAH!
ALLAHUAKBAR!
KEMENANGAN MAKIN HAMPIR!

 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan