Katakanlah (wahai Muhammad): "Wahai hamba-hambaKu yang telah melampaui batas terhadap diri mereka sendiri (dengan perbuatan-perbuatan maksiat), janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah, kerana sesungguhnya Allah mengampunkan segala dosa; sesungguhnya Dia lah jua Yang Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.-(Az-Zumar;53)

Khamis, 11 Oktober 2012

Hawa ; Maafkan Aku.


Assalamualaikum wahai Hawaku.
Maafkan aku seandainya coretan ini mengguris hatimu.
Wahai Hawa yang aku kasihi,
Pergiku bukan bermakna aku meninggalkanmu.
Pergiku bermakna aku terlalu mengasihimu.
Hati ini juga tersentuh.
Namun,
Aku tahu dan aku sedar,
Kita perlu mempersiapkan diri.
Maafkan aku kerana pergi tanpa bicara panjang.
Sesungguhnya aku tidak pernah meninggalkanmu.
Tetapi,
Jarak kita perlu dijaga.
Semoga sahaja hati kita terus pada-Nya.
Duhai Hawa,
Usahlah bersedih dan menangis.
Usahlah meratapi pemergianku ini.
Dirimu punya kekasih yang sentiasa setia bersamamu.
Dirimu punya Dia Yang Maha Satu.
Sesungguhnya segala pengharapan dan pergantungan aku juga hanya pada-Nya.
Duhai Hawa,
Maafkanlah diri ini seandainya membuat dirimu kecewa.
Maafkanlah diri ini seandainya membuatmu terluka.
Matlamat kita sama.
Aku dan kamu sama-sama inginkan redha-Nya.
InshaAllah,
Suatu hari,
Jika benar namamu yang tercatat di Luh Mahfuz,
Akan ku jadikan dirimu sebagai permaisuri hidupku.
Namun,
Sebelum waktu itu tiba,
Izinkanlah aku mempersiapkan diriku sebagai Imammu.
Seandainya dirimu bukan tercipta untukku,
Aku redha.
Allah lebih mengetahui segala-gala.
Akan ku doakan dirimu menjadi zaujah dan isteri solehah.
Maafkan aku wahai Hawa.
Yakinlah,
Diri ini tidak pernah meninggalkanmu.
Doaku sering mengiringi setiap langkahmu.
Semoga engkau berjaya dan bahagia.
Jadilah dirimu mawar berduri,
Cantik dipandang,
Namun tidak bisa disentuh.
Jadilah dirimu seperti pesona kristal,
Elok dalam jagaan,
Jauh dari pandangan.
Semoga harapanmu menjadi kenyataan.
Doaku sentiasa beriringan.

Yang Mengasihimu,
Adam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan