Katakanlah (wahai Muhammad): "Wahai hamba-hambaKu yang telah melampaui batas terhadap diri mereka sendiri (dengan perbuatan-perbuatan maksiat), janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah, kerana sesungguhnya Allah mengampunkan segala dosa; sesungguhnya Dia lah jua Yang Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.-(Az-Zumar;53)

Sabtu, 13 Oktober 2012

Nota Cinta By Doktor Ash


uissshhh.... korang ni. bila ada entry pasal "cinta" LAJU je kan.... alamak! kantoi. haa.. tak baik tekan butang "X", baca la sampai habis dulu. huhu. ok. jom baca!

assalamualaikum wrb semua!
jom! kita sama-sama mengungkapkan setinggi-tinggi kesyukuran kita pada Allah atas segala nikmat dan kurniaanya kepada kita. Alhamdulillah.... *ppssss.... termasuk nikmat CINTA tau! huhu

nota cinta


ok, balik kepada topik kita kali ni, iaitu "nota cinta". haa.... apa macam? ada berani nak melafazkan nota cinta? huhu.... bagi pasangan yang sedang bercintan-cintun ni mesti mempunyai nota-nota cinta yang best kan? mesti korang ni kreatif dan puitis orangnye. hehe. apa kate korang share? ada berani? huhu.

bagi pasangan yang sedang ber'kapel' ni, aku percaya banyak malah berbukit-bukit (mungkin sampai bergunung kot.. =P ) kata-kata puitis lagi indah mahupun nota-nota cinta yang sudah tertulis serta terucap, bukan? contoh yang paling femes,

"I love you, mmuuah 3x"
"sayang awak ketat2"
"I miss you soooo muchhh, bucuk!"
"kalau I bulan, You pula bintang"
"sayang ni bucuk la...."
"awak kalau makin marah makin comel"
"sayang rindu kat B"
"sayang umpama jantung hati abang"
"mandi tak basah, tidur tak lena,...bla..bla...."
"bla....bla...bla....."

waahhhh...! so sweet. apa makna atau maksud nota-nota cinta tersebut? ada orang kata, tu tandanya seseorang itu SAYANG akan pasangannya. rindu akan buah hatinya. mesti bahagia hidup! bayangkan orang yang kita sayang tu, mengunggkapkan kata-kata indah buat kita? memang rasa 'dunia ini aku yang punya!' itulah 'nikmat orang bercinta' *oopppsss... ye ke nikmat? persoalan tuh. huhu.


ok2. kali ni aku ingin berkongsi "nota cinta" yang aku dapat (aku rasa orang lain pun ada juga yang dapat kot). nak tahu tak? jeng jejengggg!!!



NOTA CINTA

kepada : mereka yang dahagakan cinta.


masa untuk baca nota ini : bila-bila masa.


tempat untuk baca nota ini : dimana sahaja kecuali tandas.

isi dalam nota ini : cara mendapatkan cinta suci, kisah tauladan mengenai 'cinta suci', dan banyak lagi!

faedah apabila baca nota ini : hati menjadi tenang, bertambah rasa sayang, bertambah rasa rindu dan lebih dicintai serta mencintai.

jenis nota cinta : alQuran.

daripada : Maha Pemberi Cinta.

kesimpulan daripada nota ini : Cintai Allah Untuk Mendapat Cinta

NOTA CINTA DARI ALLAH



macam mana? nak juga nota cinta tu? ayuh sahabat! kita dapatkan "nota cinta" yang Allah kurniakan kepada Nabi Muhammad untuk kita itu. itulah nota cinta yang paling agung dan paling hebat! tiada nota cinta seindah dan se'sweet' alQuran. insha Allah, inilah tanda Allah SAYANG, CINTA, dan RINDU akan hamba-Nya. tidakkah kita SAYANG, CINTA dan RINDU akan Allah? tepuk dada, tanya iman... Allahu a'alam.

ok. jumpa lagi yep! senyum sokmo!

assalamualaikum wrb.

SALAM SERIBU KALI SAYANG DARI BUMI MOSCOW!



sumber : Ashrul Affiq

Tiada ulasan:

Catat Ulasan